ingin saja ku lepaskan.................


lama ku simpan perasaan ini..
ku lindungi ia sebaik mungkin..
ku hijab ia dari dunia luar yg bisa menjadikannya fitnah..

tp Ya Allah,,,
sampai bila mampuku simpan perasaan ini Ya Allah?
sampai bila harusku bertahan??

R I N D U...

sedaya upaya ku menahannya wahai Tuhanku..
adakah ia KAU redhai?
andai tidak,
bantu aku...
KAU leraikanlah ia..

ingin saja aku lepaskan ia pergi jauh..
pergi jauh meninggalkan diriku..
namun..
aku tidak berdaya melakukannya..
makin aku buang,
makin membuak ia datang..

ingin saja aku melebihi batas,
bagi menunjukkan bukti atas rindu ini..
tp ingatan dari-MU cukup menyedarkanku
utk terus menerus mengekalkan kesucian perasaan ini..

bergenang air mata..
menafikan rasa ini..

aku tertanya-tanya sendiri..
dibawa khayalan penuh keasyikan..
mengapa hadirnya rasa rindu ini??
menyapa bayu hati yg kesepian....
adakah rindu ini akan berbalas??
adakah rindu ini akan berakhir dengan keredhaan dari arash-Mu??

jerih ku menyeka airmata..
namun ia tumpas juga
dek peritnya hati berhadapan dengan situasi ini..

senyuman diukir pada wajah..
tp dihati penuh dengan pelbagai kesengsaraan..

R I N D U ini.....

adakah berpatutan jika aku membiarkan ia terus berbunga Ya Allah??
atau mungkin harus ku biar ia luruh satu per satu?

Ya Allah...
aku tahu..
setiap insan merasai apa yg ku rasai..
punya hati yg fitrahnya inginkan cinta..
namun..
cinta apa yg mereka sedang pertaruhkan??
rindu apa yg sedang menyelubungi mereka??
adakah cinta dan rindu yg penjaganya adalah ketaatan pada-MU??
ataukah satu perasaan yg hanya untuk memenuhi kehendak musuh?

aku sedar..
aku tidak mampu melupuskannya..
kerana fitrahnya perasaan ini anugerah-Mu wahai Tuhanku..
anugerahnya yg tidak ada cacat celanya
melainkan empunya diri yg salah dalam mengawalnya..

salurkan rindu ini ke jalan yg benar wahai Allah..
moga ia sampai ke hati yg dirindui oleh perasaan ini...
















apa anda rasa?? 

0 Response to "ingin saja ku lepaskan................."

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...